Friday 6 January 2012

when stupid takes over

selama 3 hari berturut2 menangis kerana kebodohan sendiri.. sesungguh nya aku bodoh..


sebodoh mana orang. bodoh aku sangat menyakitkan. aku telah pun menyakit kan hati orang lain kerana kebodohan ku. sekarang hati ku telah pun merasa kesakitan tetapi kesakitan hati ku tak setanding orang yg telah ku sakiti.. setelah bekurun lama nya baru ku menyedari bahwa yang ku buat telah menyakit kan hati orang lain. itu sebab nya aku bodoh. sungguh bodoh. Baru aku sedari selama ini kesalahan ku.. aku memang bodoh. dari dulu hingga kini selalu dipesan dibagi pelbagai amaran tetapi aku tetap tidak peduli. tidak mahu mendengar. ego ku telampau kuat and tinggi. ini lah dinama kan bodoh sendiri. tidak mau mendengar nasihat. aku memang bodoh. menangis kerana kebodohan ku ada kah itu betul? aku hanya mampu menangis sekarang. kesalahan ku telalu besar untuk ku mengubah nya. adakah aku dapat memperbaikinya? sungguh ku malu dengan diri ku yang sungguh bodoh.

aku tak tahu apa yang dapat aku buat lagi. aku cuba dapat menangis dan berdoa semoga orang yang ku sakiti selama ini dapat berbahagia selepas ini. aku ingin kn diberi kesempatan untuk membuat kebaikan lagi kepadanya. menebus dosa ku yang dulu telah banyak membuat dia teluka. aku telah merasa betapa sakit nya hati bila terluka dan aku amat menyesal. semua ini kerana tingkah laku ku yang bodoh dan hina. aku memang lemah. aku memang jahil. aku memang bodoh. tak pernah mengenang budi nya. tak pernah berterima kasih kepadanya. tak pernah befikir yang aku sebenar nya salah. bodoh ku telah menyakit kan diri nya dan diri ku. semoga kesakitan diri nya akan pulih.

semua yang bodoh aku lakukan terhadap nya aku berharap tidak akan berulang lagi. di buta kan mata dan telinga untuk ku menyedari kesalahan ku. itu kerna kebodohan ku. aku sungguh ego tidak mahu mengakui kesalahan ku dahulu. kini baru ku sedar. sudah telambat bagi ku. aku tak tahu apa yang aku patut buat lagi.

semoga kau akan berbahagia. aku meminta maaf. tulus iklas ku berdoa kau berbahagia.
ingin ku mengucapkan terima kasih atas segala yang kau laku kan kepada ku. kebodohan ku menyebab kan kau berubah. terima kasih atas ketabahan mu melayan diri ku yang bodoh, hina dan tidak berakal. terima kasih kerana bersabar dan selalu mendoakan agar aku berubah. sekarang baru ku sedari semula. walaupun tangisan ku tiada beguna bagi mu lagi tetapi ku berharap walaupun kau tidak mau memaafkan ku, harapanan ku semoga kau berbahagia semua seperti dulu walaupun tampa ku. sinaran mu yang menjadi gelap kerana ku. semoga ia besinar kembali.

mohon maaf dari ku tulus iklas.

Amin Fakhri

No comments: